Shiseido kiest voor manufacturing oplossing van Dassault Systèmes

Levenscyclusanalyse manufacturing oplossing BMW Group

Consumenten geven als gevolg van de COVID-19-pandemie veel meer geld uit aan schoonheidsproducten. Daarom heeft Shiseido, een wereldwijd actieve aanbieder van beautyproducten, besloten een meerjarige licentieovereenkomst aan te gaan met Dassault Systèmes. Het 150 jaar oude beautyconcern implementeert de komende tijd de manufacturing oplossing (MOM – manufacturing operations management) voor alle grote productielocaties wereldwijd. Hierdoor kan Shiseido zijn productiesystemen veel efficiënter opzetten en inrichten, zodat het bedrijf nog sneller kan reageren op de wensen van consumenten.

Manufacturing oplossing Perfect Production

Shiseido heeft gekozen voor de ‘Perfect Production‘ manufacturing oplossing van Dassault Systèmes. Deze maakt onder andere gebruik van de DELMIA Apriso-applicaties en is gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform. De keuze voor Perfect Production vormt de basis voor Shiseido’s ‘Win 2023 and Beyond’-groeistrategie. Met deze strategie wil het beautyconcern zich transformeren, zodat het zich kan concentreren op het verbeteren van de productiviteit van de fabrieken, terwijl tegelijkertijd de kosten omlaag gaan.

Perfect Production stelt Shiseido in staat om het beheer van de productieactiviteiten en de best practices op grote productielocaties in onder andere Japan, Europa en de VS centraal vast te leggen. Zo kunnen andere locaties hier weer gebruik van maken. In één enkele virtuele samenwerkingsomgeving kan Shiseido de end-to-endplanning verbeteren en haar activiteiten optimaliseren. Dit zal de operationele prestaties, de productiviteit en de winstgevendheid verder verbeteren en productieuitdagingen oplossen zonder dat het de productkwaliteit negatief beïnvloedt. Door de flexibiliteit van de productie in meerdere regio’s te verbeteren, kan Shiseido productiemiddelen nauwkeurig toewijzen, de productkwaliteit handhaven en voldoen aan zowel de wereldwijde als de lokale vraag naar zijn producten.

Tech in cosmeticasector

“De pandemie heeft ons laten zien dat consumenten prioriteit geven aan hun huidverzorgings- en wellnessroutines. Tegen 2030 willen we als beautyconcern een wereldleider zijn die mensen helpt hun unieke, persoonlijke schoonheid en welzijn gedurende hun hele leven te realiseren”, aldus Atsunori Takano, Executive Officer, CITO, Shiseido. “We verwachten dat de leidende positie van Dassault Systèmes in de cosmeticasector en de waarde die de manufacturing oplossing kan toevoegen aan onze productie onze groeistrategie zal versterken.”

“De aandacht van de consument voor wellness wordt wereldwijd steeds groter. Toonaangevende spelers op het gebied van schoonheid zullen sneller dan ooit innovatieve nieuwe producten op de markt moeten brengen”, zegt Philippe Loeb, Vice President, Consumer Packaged Goods & Retail Industry, Dassault Systèmes. “Het 3DEXPERIENCE-platform biedt fabrikanten als Shiseido een realtime virtuele productieomgeving. Dit biedt de flexibiliteit om meer te doen met hun bestaande fabrieken. Ook kunnen zij alle aspecten van de productie versnellen, zodat zij hun portfolio van persoonlijke schoonheids- en wellnessproducten voor hun klanten verder kunnen uitbreiden.”

Meer informatie

Lees ook:

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.


Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Peter Gloudemans (AddIT Benelux)

Peter Gloudemans is sinds 1996 de eigenaar van AddIT Benelux, gespecialiseerd in PR- en marketingondersteuning voor bedrijven die IT-toepassingen leveren, in vooral de marktsectoren bouw, logistiek en industrie. Daarvoor heeft hij zo'n tien jaar als sales manager en business development manager voor IT-bedrijven gewerkt. Peter heeft weg- en waterbouw (bachelor) en business administration (master) gestudeerd.
Lees meer van: Peter Gloudemans (AddIT Benelux)