Empack en Packaging Innovations: een succesvol verpakkingsevent

Empack en Packaging Innovations

Op 5 en 6 april vonden de verpakkingseventen Empack en Packaging Innovations plaats in Brabanthallen Den Bosch. Het evenement trok meer dan 6.500 professionals en vierde het 20-jarig jubileum van Empack. Beursorganisator Easyfairs Nederland, vertegenwoordigd door Corine Visser, bedankt partners, exposanten en bezoekers voor twee dagen vol netwerkmogelijkheden en kennisoverdracht.

Empack en Packaging Innovations: kickstarts en workshops

De beursdagen begonnen met populaire kickstarts, georganiseerd door VNV en anderen. Belangrijke onderwerpen zoals recycling van verpakkingen, kunststofaspecten en overheidsperspectieven werden besproken door experts zoals Ulphard Thoden van Velzen, Rob Verhagen, Tom Ligthart en Sanne Westra. Op de tweede dag stond systeemverandering in verpakkingen centraal, met bijdragen van Rolf van Sprang, Joanna Olszanska, Diede Vendrig en Rik Hennink.

Duurzaamheid was het belangrijkste thema in de theaters, met aandacht voor vernieuwing van materialen, wetgeving zoals Packaging Waste Regulation, consumentengedrag en succesvolle brandcases. De workshop area en de kennisbank van Now New Next en Green Serendipity boden bezoekers inzicht in duurzaam verpakken.

Innovatie Awards

Tijdens Empack en Packaging Innovations werden product pitches gegeven op het Business Terras, beoordeeld door non-profit organisatie Cradle To Cradle. Roy Schoemaker won de Innovatie Award met zijn pitch over recycling labelafval met RafCycle, terwijl Jan Kraaijeveld de prijs won met zijn pitch over slim voorraadbeheer.

De Gouden Noot finalisten van het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC) waren prominent aanwezig. NVC stimuleert innovatie in verpakte producten en verpakkingen, en het winnen van de wedstrijd leidt tot wereldwijde bekendheid. Tijdens het evenement werden ook de genomineerden voor de NL Packaging Awards bekendgemaakt.

Empack en Packaging Innovations vieren 20 jaar innovatie in verpakkingen

Empack en Packaging Innovations vierde zijn 20-jarig jubileum met bijzondere hoogtepunten. Aroja Xorfex, een Tsjechisch bedrijf en Premium Partner van Empack, presenteerde hun Digital Print Technology voor 3D-bedrukte blikjes. Deze technologie maakt het mogelijk om blikjes met verschillende kleuren en effecten, zoals metallic look en 3D-effecten, te produceren. Ter ere van het jubileum werden deze bedrukte frisdrankblikken uitgedeeld aan bezoekers.

Gepassioneerde exposanten en enthousiaste bezoekers

Bezoekers, exposanten en partners waren zeer tevreden met deze editie van Empack en Packaging Innovations. Ze prezen het uitgebreide aanbod en interessante kennissessies. Mediapartner Verpakkingsmanagement beschouwde het als het beste programma van alle edities, met naadloos op elkaar aansluitende onderwerpen van het Business Terras, het theater van Packaging Innovations en het theater van Empack. Partner NRK Verpakkingen was ook enthousiast over het succesvolle netwerken en de drukbezochte theaters.

Exposanten deelden positieve ervaringen, zoals ‘Empack 2023 was een groot succes’, ‘Dit is de beste manier om aan leads te komen’, ‘Veel potentieel’, ‘DE verpakkingsbeurs in NL waar je niet mag ontbreken’ en ‘De beste verpakkingsbeurs voor de voedingsindustrie’.

Empack en Packaging Innovations edities in 2024 en 2025

Easyfairs, de beursorganisator, kijkt al uit naar de volgende edities van Empack en Packaging Innovations. Empack Gorinchem vindt plaats op 9, 10 en 11 april 2024, terwijl Empack en Packaging Innovations weer samenkomen in Brabanthallen Den Bosch op 2 en 3 april 2025.

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Redactie

Dit nieuws is samengesteld door de redactie van IndustrieVandaag.
Lees meer van: Redactie