EMO Hannover vakbeurs voor productietechnologie

Vakbeurs EMO Hannover

EMO Hannover, een prestigieus evenement georganiseerd door VDW (Vereniging van Duitse Machinegereedschapbouwers), presenteerde een voorproefje van het komende evenement dat gepland staat van 18 tot 23 september, tijdens een grote preview in Frankfurt am Main op 5 en 6 juli. 31 exposanten boden journalisten van over de hele wereld een vroege blik op hun nieuwste innovaties.

Dr. Wilfried Schäfer, Uitvoerend Directeur van de VDW, opende de preview door te benadrukken dat het EMO Hannover evenement een lange traditie kent, en dat deze preview het hoogtepunt en de afronding is van de EMO Hannover World Tour. Deze tour bestond uit ongeveer 60 evenementen in 40 landen, variërend van Japan tot Mexico en van Finland tot Zuid-Afrika, waarbij EMO Hannover 2023 sinds het begin van het jaar aan de EMO-community werd gepresenteerd.

Dr. Markus Heering, eveneens Uitvoerend Directeur bij de VDW, voegde toe: “Dit jaar hebben we gekozen voor drie hoofdthema’s voor EMO Hannover: De Toekomst van Zaken, De Toekomst van Connectiviteit en De Toekomst van Duurzaamheid in Productie. Ons doel is te laten zien dat productietechnologie niet alleen interessant is voor experts, maar dat de industrie bijdraagt aan het oplossen van de meest urgente problemen van onze tijd. En dat is precies wat de exposanten laten zien met hun technische oplossingen, zowel tijdens deze preview als tijdens de beurs zelf in september.”

Internationale exposanten op EMO Hannover

Op EMO Hannover 2023 worden naar verwachting meer dan 1.750 exposanten uit 42 landen verwelkomd. Ze zullen het volledige spectrum van productietechnologie presenteren, variërend van bewerkingscentra en draaibanken tot snijgereedschappen en klemapparaten, meetapparatuur en besturingssystemen. Markus Heering benadrukte dat de breedte van het technische aanbod op deze internationale vakbeurs voor productietechnologie ongeëvenaard is. Op het event vind men veel uitdagingen die men in de hedendaagse productie terug vindt. Denk hierbij aan efficiëntie, flexibiliteit, kwaliteit, nauwkeurigheid, integratie van AI en uitgebreide fabrieksbrede netwerken.

EMO Hannover biedt diverse gezamenlijke stands om aandacht te vestigen op specifieke trendonderwerpen zoals additieve productie, connectiviteit, cobots en duurzaamheid in productie. Vooral de laatste ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid in productie trekken veel belangstelling. Onderzoeksinstituten zullen prominent aanwezig zijn en hun duurzaamheidsprojecten presenteren.

EMO Hannover heeft als toonaangevende wereldbeurs voor productietechnologie de ambitie om alle belangrijke onderwerpen met betrekking tot de industriële waardeketen te bespreken, de huidige stand van zaken te presenteren en mogelijke toekomstige ontwikkelingsscenario’s te belichten. Markus Heering legde uit dat naast de genoemde onderwerpen, er een extra focus zal zijn op de werving van geschoolde werknemers op de speciale Training Stand.

Technologische presentaties

Daarnaast worden de gezamenlijke stands aangevuld met twee forums in de hallen 9 en 16 van het tentoonstellingscentrum in Hannover. Hier kunnen exposanten technologische presentaties geven en worden speciale Future Insights-onderwerpen uitvoeriger gepresenteerd. De onderwerpen variëren van zakelijke kansen in de Indiase markt tot energie-efficiëntie door digitalisering, e-mobiliteit, klimaatneutrale productie en circulaire bedrijfsmodellen.

Al deze forums en evenementen bieden niet alleen diepgaande informatie, maar bevorderen ook discussie en het delen van ideeën en ervaringen tussen de deelnemers. Als ‘s werelds toonaangevende vakbeurs voor productietechnologie is EMO Hannover beter geschikt dan enig ander evenement om het internationale netwerk uit te breiden door extra productie-experts uit de leveranciers- en klantensector en uit de wetenschappelijke gemeenschap aan te trekken. EMO Hannover digital draagt hier al aan bij, zelfs over geografische grenzen heen, met zijn EMO-sessies, digitale chats en videobijeenkomsten in de aanloop naar de beurs zelf.

“Na een onderbreking van vier jaar keert EMO terug naar Hannover – met een nieuw concept, een nieuwe look en hernieuwde energie,” concludeerde Wilfried Schäfer. “De sfeer is bruisend. Dat bleek duidelijk uit de Preview. Onze exposanten en wij, de organisatoren, kijken er zeer naar uit om opnieuw contact te maken met onze klanten en zakenpartners.”

EMO Hannover voor productietechnologie

EMO Hannover 2023 belooft wederom het wereldwijde evenement te worden voor productietechnologie. Onder het motto ‘Innovate Manufacturing’ zullen ongeveer 1.750 fabrikanten van productietechnologie uit 42 landen slimme technologieën uit de hele waardeketen presenteren. Bezoekers van EMO komen uit alle grote industriële sectoren, waaronder machine- en apparatenbouw, auto-industrie en onderdelenleveranciers, ruimtevaarttechnologieën, precisie-engineering en optica, scheepsbouw, medische technologie, gereedschap- en matrijzenbouw, staal- en lichtgewicht constructie. EMO Hannover is het nummer één internationale trefpunt voor de industrie.

Klik hier voor meer informatie over deze vakbeurs

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Erik de Jong (Advercom)

Erik bevindt zich al ruim 18 jaar in de uitgeefwereld. Hij studeerde HEAO Bedrijfseconomie en was betrokken bij het industriële automatiseringsvakblad Automatie|PMA en het vakblad Vision+Robotics. In 2020 richtte hij samen met Yuk Chi Kan het online nieuwsplatform IndustrieVandaag op. Momenteel is Erik uitgever bij Industrievandaag.nl, waar hij zijn uitgebreide kennis van online uitgeven, SEO en AI inzet. Zijn bedrijfseconomische achtergrond en technische inzichten maken hem een unieke speler in de in de wereld van industriële automatisering en digitale publicatie.
Lees meer van: Erik de Jong (Advercom)