Dit is voor maakbedrijven de ‘next step’ in digitalisering

Digitalisering maakbedrijven

Digitalisering staat bij veel maakbedrijven hoog op de agenda. De transitie van ‘papieren fabrieken’ naar ‘digitale fabrieken’ om productieprocessen te optimaliseren en slimmer te produceren is in volle gang. Digitalisering stopt echter niet wanneer de productieomgeving volledig gedigitaliseerd is. Ook connectiviteit met andere spelers in de keten is een belangrijke pijler binnen Smart Industry, zeker nu de verwachtingen van klanten, dealers en leveranciers toenemen. Hoe geef je hier vorm aan?

De verwachtingen van klanten, dealers en leveranciers nemen toe

Als het gaat om digitaal zaken doen dan hebben klanten, dealers en leveranciers steeds hogere verwachtingen. Ze willen efficiënter werken en op ieder moment bijvoorbeeld een order of storingsmelding kunnen plaatsen. Daarnaast hebben ze behoefte aan informatie (productinformatie, orderstatus, facturen, servicemeldingen, etc.) die altijd en overal beschikbaar is.

Door deze verwachtingen spelen vragen als: ‘Hoe kunnen we de servicegraad verhogen?’, ‘Hoe realiseren we een optimale doorlooptijd?’, ‘Hoe optimaliseren we het orderproces?’ en ‘Hoe voldoen we aan de wens van klanten om realtime inzicht te hebben in actuele informatie?’ bij veel organisaties. Het eenvoudige antwoord op deze vragen is: het vergroten van de connectiviteit met spelers in de keten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe doe je dat dan?

Deze slimme oplossing vergroot de connectiviteit in de keten

Een effectieve oplossing om de connectiviteit te vergroten, is een portaal voor klanten, dealers en/of leveranciers. Een portaal is een beveiligde webomgeving waar partijen naar keuze eenvoudig en snel toegang hebben tot belangrijke informatie en allerlei zaken zelfstandig kunnen regelen.

Met een portaal kun je de offerte-, order- en serviceprocessen digitaliseren, waardoor je jouw klanten, dealers en leveranciers beter bedient, ze zelfredzamer maakt en je de klanttevredenheid verhoogt. Wil je hier meer over weten, dan is dit whitepaper interessant voor je. Het gaat dieper in op klantenportalen als ‘next step’ in digitalisering. Het whitepaper zet onder andere uiteen voor welk type maakbedrijven en in welke situaties een portaal een interessante optie is, welke processen het kan ondersteunen, wat de voordelen zijn en wat de voorwaarde voor succes is.

Lees ook:

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Redactie

Dit nieuws is samengesteld door de redactie van IndustrieVandaag.
Lees meer van: Redactie