WAT-serie: haakse kegelwielkasten met servoflens

Haakse Kegelwielkasten

Wanshsin heeft haar programma planetaire servoreductoren uitgebreid met een serie haakse kegelwielkasten. De WAT-serie is leverbaar als 1 of 2 traps-uitvoering. Doordat de behuizing van aluminium is, zijn WAT haakse overbrengingen licht in gewicht. Er zijn 5 bouwgroottes beschikbaar met nominale koppels van 24 tot 585 Nm en piekkoppels tot 150%.

Haakse kegelwielkasten met nauwkeurige spiraal kegelwielen

De haakse kegelwielkasten 1 traps-uitvoering is leverbaar met een haakse overbrenging 1:1 of 1:2. De speling van de spiraal kegelwielen is kleiner dan 6 boogminuten.

De 2 traps-uitvoering zijn voorzien van een planetaire voortrap met schuine vertranding. Hiermee is een maximale reductie van 20 leverbaar. De ingaande zijde is voorzien van een adapter en robuust gelagerde spelingvrije koppeling voor aanbouw van elk type servomotor.

Uitgaande assen met massieve of holle doorgaande as

De uitgaande assen van de WAT-serie zijn leverbaar in diverse uitvoeringen:

  • D: Dubbelzijdige massieve as
  • L / R: Enkelzijdige massieve as, links of rechts
  • H: Holle doorgaande as met spiebaan
  • C: Holle doorgaande as met krimpschijf

Ingaande as voor aandrijving of aftak-as

Naast de uitvoering met servoflens en spelingvrije koppeling is, bij de ééntraps haakse kegelwielkasten WAT-serie, de ingaande zijde bij ook leverbaar als gelagerde as-utvoering. Deze is toe te passen als:

  • aandrijf-as, bijvoorbeeld aangedreven met een tandriem, of handwiel
  • aftak-as, waarbij bijvoorbeeld de holle doorgaande as of dubbele massieve as wordt aangedreven door een koppel-as of konings-as.

Daarnaast is er een uitvoering met 4 assen beschikbaar.

Meer informatie bij ATB Automation

Lees ook:

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Redactie

Dit nieuws is samengesteld door de redactie van IndustrieVandaag.
Lees meer van: Redactie