Door: Redactie - 14 april 2021 |
Met een volledig metalen behuizing is deze transponderschakelaar CTA een nóg sterkere variant dan de kunststof versie. De houdkracht Fzh van de vergrendeling van de CTA is maar liefst 8000 Newton en daarmee tweemaal zo sterk als de kunststof versie. Beide varianten zijn verkrijgbaar.
De interface heeft een upgrade ondergaan en heet nu BP voor individuele aansluiting en BR voor seriële aansluiting tot 20 schakelaars. De nieuwe interface heeft twee OSSD veiligheidsuitgangen met testpulsen van slechts 300 µs. Een extra aansluiting voor communicatie heet OD/C en is beschikbaar op één pin in de connector. Deze aansluiting is zelflerend: hij herkent of hij wordt aangesloten op een eenvoudige ingang van een besturing (herkenning deurstand) óf dat deze is aangesloten op een intelligente evaluatiemodule.
De intelligente evaluatiemodule is een gateway tussen schakelaars en IO-Link. Er kunnen momenteel schakelaars uit vier verschillende productlijnen kunnen worden aangesloten, maar er zullen steeds meer productseries met de nieuwe technologie worden uitgerust.
Wordt de communicatie-pin van de CTA op zo’n intelligente evaluatiemodule aangesloten dan zijn er maar liefst twintig verschillende statusmeldingen van elke individuele deelnemer beschikbaar. Een IO-Link master kan een reeks van procesdata uit elke schakelaar lezen, zoals temperatuur, spanning, coderingen, aantal schakelingen, en nog veel meer. Op aanvraag is hierover uitgebreide uitleg beschikbaar.
De CTA is leverbaar met maar ook zonder geïntegreerde vergrendeling. Unieke herkenning van één enkele actuator (UniCode) of herkenning van meerdere actuators (MultiCode) is mogelijk. Met UniCode voldoet de CTA aan de hoogste eisen van de anti-manipulatienorm ISO 14119.
Aansluitmogelijkheden zijn: één M23-connector, twee M12-connectoren of één M-12-connector. Hierbij mag duidelijk zijn dat de grootste flexibiliteit wordt bereikt door de meeste pinnen.
Een vluchtontgrendelingsknop aan de achterzijde van de CTA kan worden mee besteld of achteraf nog worden gemonteerd.
Lees ook:
Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.