Toekomstvertrouwen: dé motor voor strategische keuzes

Toekomstvertrouwen

Nederlanders hebben hun stem uitgebracht. De uitslag is bekend. Een verkenner voor een mogelijke nieuwe regeringscoalitie is aan de slag.  Maar verandert die ook de stemming in de maakindustrie over het politieke klimaat, de industriepolitiek en het overheidsbeleid?

Politieke stabiliteit en voorspelbaar beleid zijn voor ondernemers/managers slechts twee van de vele factoren die het vertrouwen in de toekomst van hun bedrijf bepalen. Zo blijkt uit onderzoek dat STEM Industrial Marketing Community (STEM-imc) samen met de Universiteit Twente uitvoerde onder technische B2B bedrijven

Vertrouwen in de toekomst vs. toekomstvertrouwen

Dat onderzoek laat ook zien dat bedrijven die hun vertrouwen vooral baseren op externe factoren zoals (geo)politieke omstandigheden en schommelingen in de economie, de verwachtingen daarover en razendsnelle technologische ontwikkelingen, hun focus en beleid vooral richten op de korte termijn.

Bedrijven die deze externe factoren weten te koppelen aan hun eigen kracht, hun innovatievermogen, kennisontwikkeling en wendbaarheid, bouwen juist ‘toekomstvertrouwen’ op. En zijn daardoor beter voorbereid op veranderingen op middellange en lange termijn (3 tot 10 jaar) en nemen beslissingen met lef en visie.

Kom meer te weten

Hoe maak je nu inzichtelijk waar je als ondernemer/manager in de maakindustrie jouw vertrouwen in de toekomst op baseert. Je komt er meer over te weten tijdens de (gratis)  STEM van de Master van dinsdag 18 november van STEM-imc. Daarin gaan we dieper in op dit onderzoek, het verschil tussen vertrouwen in de toekomst en ‘toekomstvertrouwen’. En op de betekenis ervan voor technische B2B bedrijven, hun strategische keuzes en investeringsbereidheid. Ook voor het bedrijf waar jij bij betrokken bent.

Van harte welkom

Je bent van harte welkom om deel te nemen aan deze STEM van de Master en meer te weten te komen over het opbouwen van ‘toekomstvertrouwen’, welke elementen daarbij een rol spelen en hoe je dit ook meetbaar kunt maken.

Deze masterclass organiseert STEM-imc in samenwerking met diverse Regionale Ontwikkelingsmaatschappijen, Dr. Raymond Loohuis en Milan te Velde (Universiteit Twente).

Datum: dinsdag 18 november
Aanvang: 15.00 (inloop vanaf 14.30 uur)
Duur: 2 uur + napraten met een drankje tot 18.00 uur
Locatie: Horizon Flevoland – Lelystad (adresgegevens ontvang je na aanmelding)

Meer informatie en aanmelden

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEVEN EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

MAANDAG: EVENTS OVERZICHT
VRIJDAG: NIEUWS OVERZICHT

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Willem de vries

Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)

Startte in 2006 een eigen marketingadviespraktijk en nam van daaruit in 2008 een belang in STEM Industrial Marketing Community. In zijn functie als managing partner behartigt hij niet alleen de (marketing)belangen van opdrachtgevers en de eigen organisatie. Hij houdt zich ook nadrukkelijk inhoudelijk bezig met het aanbod van de marketingopleidingen van STEM. Willem is mede-auteur van het boek: Marketing is geen reclame.


Lees meer van: Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)

Algemeen - Uitgelicht

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEVEN EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

MAANDAG: EVENTS OVERZICHT
VRIJDAG: NIEUWS OVERZICHT

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.