Strategisch sleutelen aan je technische bedrijf versterkt je marktpositie

engineer Opleiding

Op 14 november 2024 start STEM Industrial Marketing Community (STEM-imc) weer een opleiding Business Development in technische B2B. Hiermee versterk en professionaliseer je het commerciële proces binnen je eigen B2B-bedrijf.

Opleiding Business Development

Als engineer valt de business-kant niet altijd mee en kun je misschien wel wat ondersteuning gebruiken. Stem-IMC combineert marketing, R&D/productontwikkeling, sales en communicatie tot een praktijkgerichte opleiding vanuit een stevige theoretische basis.

Het programma volgt het proces van waardecreatie & innovatie in technische B2B markten. Daarvoor krijg je actuele en relevante theoretische kennis en modellen aangereikt. Tijdens de bijeenkomsten wordt de vertaalslag naar de praktijk van de deelnemers gemaakt. En als eindresultaat van de opleiding werk je zelfstandig of als team aan je praktijkopdracht rondom een waardepropositie voor de eigen onderneming.

Technische B2B

Dus werk je in engineering, R&D/innovatie, technical en customer support, productie en logistiek maar ook marketing, sales, communicatie en algemeen management dan vormt deze opleiding een mooie aanvulling op je dagelijkse bezigheden.

Na afronding van deze opleiding beschik je over een stevige basis voor je verdere ontwikkeling op het gebied van marketing en sales in een technisch B2B-bedrijf. Je krijgt daarnaast ook waardevolle ideeën aangereikt om de business development van je bedrijf te verbeteren. Bovendien biedt de opleiding inspiratie om de klantgerichtheid van jezelf en je collega’s te optimaliseren.

Programma

Je leert de basisprincipes van marketing-, innovatie-, salesmanagement en marketingcommunicatie effectief toe te passen. En je krijgt beter inzicht in klantwensen en hoe je die vertaalt naar waardevolle business(waarde)concepten. Bovendien ga je effectiever en efficiënter werken doordat je betere keuzes kunt maken vanuit een grondige onderbouwing daarvoor. En je wordt een professionelere gesprekspartner voor management en klanten om vanuit business development meer waarde te leveren.

Tot de opleiding hoort een praktijkcoach die je ook begeleidt bij jouw praktijkopdracht die je ter afsluiting van de opleiding presenteert. Voor de eerste twee aanmelders via IndustrieVandaag biedt STEM-imc zelfs extra begeleiding aan op de eerste schreden bij het echte werk rondom jouw praktijkcase. Vermeld daarom bij je aanmelding achter je naam tussen haakjes de code: IVnj24.

Als je nog twijfelt of de opleiding echt bij je past, geeft Willem de Vries je graag nog telefonische toelichting (tel. +31 6 204 275 84; tijdens kantooruren). Of vraag een adviesgesprek aan via de site van STEM-imc. Meer informatie over deze opleiding en een button voor het aanvragen van een vrijblijvend adviesgesprek vind je via deze link.

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Willem de vries

Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)

Startte in 2006 een eigen marketingadviespraktijk en nam van daaruit in 2008 een belang in STEM Industrial Marketing Community. In zijn functie als managing partner behartigt hij niet alleen de (marketing)belangen van opdrachtgevers en de eigen organisatie. Hij houdt zich ook nadrukkelijk inhoudelijk bezig met het aanbod van de marketingopleidingen van STEM. Willem is mede-auteur van het boek: Marketing is geen reclame.
Lees meer van: Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)