Lean denken met klantwaarde als vertrekpunt

Podcast

Hoe verbeter je processen zó dat klanten er écht beter van worden? In deze aflevering van de STEM Industrial Marketing Community-podcast spreken we met ⁠Ad Honders en Stefan Voskuilen van Lean2Succes. We duiken in de wereld van lean denken: een aanpak die niet alleen gaat over efficiency en het voorkomen van verspilling, maar vooral ook over het verbeteren van processen en daarmee het creëren van waarde met de klantbehoefte als vertrekpunt. Het verhaal van Ad en Stefan laat vooral zien dat wat je insteek ook is (proces of commercieel) je altijd de klant als vertrekpunt moet nemen.

We bespreken hoe je verspilling herkent, hoe je waardestromen in kaart brengt en hoe je met kleine, dagelijkse stappen toewerkt naar een organisatie waarin medewerkers zélf regie nemen op verbetering.

Een gesprek over klantwaarde, procesoptimalisatie en het vinden van rust in productie én samenwerking. Opvallend zijn de parallellen met strategische marketing: van het scherpstellen van de customer journey tot het segmenteren van klantgroepen op basis van échte behoefte.

Link naar de Podcast: https://stemcommunity.nl/podcast/

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEVEN EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

MAANDAG: EVENTS OVERZICHT
VRIJDAG: NIEUWS OVERZICHT

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.


Avatar foto

Redactie

Dit nieuws is samengesteld door de redactie van IndustrieVandaag.


Lees meer van: Redactie