Het verdriet spat ervan af in het MKB. Ook in de maakindustrie

Verdriet

“Het verdriet spat ervan af in het MKB” kopte het FD boven een artikel. Daarin ging het deze keer niet alleen over tegenvallende resultaten van kleinere en middelgrote ondernemingen; waaronder ook bedrijven in de maakindustrie. Maar vooral over de persoonlijke zorgen van ondernemers en directeuren. Zorgen over hun bedrijf, hun mensen en in de toekomst. 

Veel van die zorgen zijn herkenbaar. Denk aan teruglopende marges, afwachtende klanten, financiële druk en personeelstekorten. Signalen die ook uit recente sectoranalyses en rapporten naar voren komen.

Vanuit STEM Industrial Marketing Community zijn we benieuwd hoe ondernemers in de maakindustrie deze tijd ervaren. Daarom hebben we een korte poll op LinkedIn geplaatst: “Wat drukt op dit moment het zwaarst op jouw bedrijf in de maakindustrie?”

Laat het hier weten via onze poll. Op die manier helpen we elkaar aan inzichten, die we natuurlijk ook weer met je delen via IndustrieVandaag. 

En tijdens de masterclass op dinsdag 23 september over toekomstvertrouwen. Een nieuw concept gebaseerd op onderzoek dat voor STEM-imc is uitgevoerd en gaat over de vraag of je als ondernemer/directeur/manager voldoende vertrouwen hebt in de toekomst van jouw (technische) bedrijf om te investeren in mensen, kennis en middelenLaat hier weten dat je interesse hebt in deelname. Doe je dat voor 15 augustus dan zijn aan jouw deelname geen kosten verbonden, reserveren we alvast jouw plaats en houden we je op de hoogte over deze STEM van de Master over Future Trust.

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Willem de vries

Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)

Startte in 2006 een eigen marketingadviespraktijk en nam van daaruit in 2008 een belang in STEM Industrial Marketing Community. In zijn functie als managing partner behartigt hij niet alleen de (marketing)belangen van opdrachtgevers en de eigen organisatie. Hij houdt zich ook nadrukkelijk inhoudelijk bezig met het aanbod van de marketingopleidingen van STEM. Willem is mede-auteur van het boek: Marketing is geen reclame.
Lees meer van: Willem de Vries (STEM Industrial Marketing Community)