Door: Redactie - 27 juni 2024 |
Ondernemers in de industrie zijn over het algemeen inhoudelijke specialisten en niet zozeer marketeers. Maar ze zijn wel ambitieus en willen hun bedrijf verder laten groeien. De vraag is alleen, hoe pak je dit aan?
De Ansoff matrix is een model dat vier verschillende groeistrategieën biedt: marktpenetratie, productontwikkeling, marktontwikkeling en diversificatie. Dit model kan helpen bij het identificeren van de meest geschikte groeistrategie voor je bedrijf.
Marktpenetratie:
Productontwikkeling:
Marktontwikkeling:
Diversificatie:
Hier zijn drie bewezen methoden om je bedrijf te laten groeien.
Een van de meest directe manieren om je marktaandeel te vergroten is door een concurrent over te nemen. Dit kan je bedrijf een sterke concurrentiepositie geven en het marktaandeel aanzienlijk vergroten. Voor veel ondernemers is dit een optie waar ze helemaal niet aan denken. Ze weten niet dat er honderden bedrijven te koop staan. Maar dit is wel de snelste manier om te groeien.
Voordelen:
Nadelen:
Een sterke online aanwezigheid is essentieel voor de groei van moderne bedrijven. Veel consumenten en zakelijke afnemers gebruiken internet om informatie over producten en diensten te vinden. Hier zijn enkele manieren om je online aanwezigheid te versterken:
SEO:
Social media marketing:
Contentmarketing:
Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.