Door: Redactie - 25 juni 2020 |
Het zijn uitdagende tijden voor ondernemers. Door de coronacrisis worden veel ondernemers gedwongen hun bedrijfsvoering aan te passen. ABN AMRO wil hen daarbij steunen door het opzetten van een support platform MKB. Niet alleen op financieel gebied. Samen met andere bedrijven biedt de bank via een speciale website relevante informatie en laagdrempelige oplossingen.
Via Tikkie bedrijven kan een ondernemer bijvoorbeeld makkelijk digitaal afrekenen met klanten. En via VraagHugo(*)kan een ondernemer eenvoudig juridische documenten op maat laten maken. Ook kan op de website worden getoetst in welke mate een onderneming weerbaar is tegen de toegenomen risico’s van cybercriminaliteit.
Verder zijn er tools om een goed liquiditeitsplan te maken en snel wegwijs te worden in alle beschikbare steunmaatregelen. Ondernemers vertellen op het support platform MKB over hun recente ervaringen en via Opportunity Network(*) kunnen ondernemers onderling contact leggen. Vanwege de coronacrisis zijn diverse oplossingen voor ABN AMRO klanten tijdelijk kosteloos.
Daphne de Kluis, CEO Commercial Banking: “Het wordt spannend om te zien wat de komende kwartalen het effect van de coronamaatregelen zal zijn op huishoudens en bedrijven. Veel bedrijven zullen moeten doorpakken om goed door de coronacrisis heen te komen. Met deze website willen we hen een extra steuntje in de rug geven.”
Op basis van een pilot is de eerste versie van het support platform MKB deze week opgeleverd. Deze zogenaamde mvp versie (minimum viable product versie) ontwikkelen we verder op basis van feed back van de gebruikers. Op die manier kunnen we zo nauw mogelijk aansluiten bij de behoefte van de ondernemer.
Lees ook:
Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.