Door: Redactie - 22 februari 2024 |
DMN-Westinghouse, producent van doseersluizen en wisselkleppen voor de dry bulk industrie, heeft een belangrijke moderniseringsslag doorgevoerd op de productielocaties in Nederland en Duitsland. Het bedrijf, met 6 verkoopkantoren en meer dan 70 distributeurs wereldwijd, maakt door de toevoeging van nieuwe multifunctionele machines en robots een enorme efficiencyslag. Dit stelt het bedrijf in staat om de sterk toegenomen vraag nog beter te beantwoorden, de hoge kwaliteit van haar producten te continueren, indien mogelijk deze verder te verbeteren, en de levertijden naar de wensen van de klant te verkorten. De modernisering past naadloos in de proactieve groeistrategie van DMN-Westinghouse. Het bedrijf richt zich de komende jaren op verdere groei in onder meer Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Amerika.
Het bedrijf is dankzij de innovaties bestendig voor de toekomst, onderstreept de driekoppige directie vanuit het hoofdkantoor in Noordwijkerhout. Wim Korndorffer, CEO van DMN-Westinghouse, zegt: “We zien de komende jaren vanuit diverse markten en industrieën een toenemende vraag naar onze producten. We spelen daarop in door ons productieproces te innoveren door te investeren in moderne technologie”.
Mario Janssen, Commercial Director bij DMN-Westinghouse, licht toe: “In 2030 groeit de wereldbevolking naar 8,5 miljard, in 2050 naar 9,7 miljard en in 2100 naar maar liefst 11,2 miljard. Daardoor zal de vraag naar voedsel en producten als babyvoeding, koffie en dierenvoeding enorm toenemen en ontstaat er een toenemende druk om meer te produceren in kortere tijd. Het toekomstbestendig maken van de dry bulk industrie is dan ook nog nooit zo belangrijk geweest. Met de innovaties op onze productielocaties die onze processen vereenvoudigen en de installatie van diverse robots, is het bedrijf klaar om aan die groeiende vraag te voldoen. Ook kunnen we hiermee beter inspelen op de steeds hogere eisen op het gebied van kwaliteit, veiligheid, hygiëne, betrouwbaarheid en gebruiksgemak.”
DMN-Westinghouse helpt klanten in een breed scala aan industrieën waaronder babyvoeding, food, dierenvoeding en verfindustrie met de uitdagingen die de groei van de wereldbevolking met zich meebrengt.
Janssen: “We zetten al een tijd in op de meest hoogwaardige doseersluizen en wisselkleppen. Zo introduceerden we de MZC-II sluis die sterk onderscheidend is als het gaat om facetten als veiligheid en hygiëne, en zorgt voor een aanzienlijke vermindering van downtime tijdens het onderhoud en draagt hiermee bij aan het verlagen van de total cost of ownership. De nieuwe sluis is door dubbelzijdig openen dermate intuïtief in gebruik, waardoor iedere professional op de werkvloer deze zonder al te veel training kan gebruiken, openen, reinigen en onderhouden. De sluis kan door deze tijdbesparende toepassingen nog productiever zijn en door preventief en jaarlijks onderhoud, zorgen we er bovendien voor dat onze sluizen en wisselkleppen zeer duurzaam zijn.”
De producent is wereldwijd actief en beschikt over een onafhankelijk netwerk van meer dan 70 distributeurs en eigen productiefaciliteiten in Nederland en Duitsland. Paul Silva da Cruz, CFO bij DMN-Westinghouse vertelt: “We hebben de capaciteit om zeer grote projecten te doen. We focussen ons heel gericht op markten waar groei ontstaat. Naast belangrijke markten als zuivel en voeding, is ook dierenvoeding enorm gegroeid sinds de COVID-19 pandemie. Daarbij richten we ons op opkomende markten als Lithium Ion batterijen en groeimarkten als Azië, India, Noord- en Zuid-Amerika en Europa. We hebben er veel vertrouwen in dat we met de modernisering in de productielocaties en onze jarenlange expertise, invulling kunnen geven aan de mondiale groei die we voorzien voor de komende jaren.”
Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.