Door: Redactie - 5 juli 2022 |
Met een 3D-Techniekplein en een 3D-Procesplein pakt TechniShow 2022 flink uit met additive manufacturing. Daarnaast is er elke dag een congres, inhoudelijk samengesteld door FPT-VIMAG en FME, in samenwerking met Flam3D. Hier delen onder andere bedrijven zoals KMWE, Parts on Demand en Oceanz hun ervaringen met 3D-printen.
Als er één thema uitspringt tijdens TechniShow 2022, dan is het additive manufacturing. Tijdens de laatste beurs hebben bezoekers dit onderwerp hoog op hun lijstje gezet met onderwerpen waarover ze meer willen weten.
Bezoekers vinden dit jaar niet alleen bij de fabrikanten de oplossingen voor het hele AM-proces, deze oplossingen zijn ook nog eens te vinden op de twee 3D-pleinen in hal 11. Op het 3D-Techniekplein tonen exposanten hun AM-technologie. Op het 3D-Procesplein, dat ernaast ligt, vindt de bezoeker een overzicht van alle technologie die nodig is in het AM-proces.
“Op het 3D-Procesplein tonen we alle stappen die in het additive manufacturing proces nodig zijn, van CAD-software tot en met post processing”, zegt Jennie Elzinga over dit plein in hal 11. Hier worden ook concrete business cases gedemonstreerd.
De deels 3D-geprinte stand van Flam3D zal ook op de TechniShow te zien zijn.
Om bezoekers nog beter te informeren, werken de Vakgroep 3D Printing van FPT-VIMAG en FME, ondersteund door Flam3D, aan een lezingenprogramma dat elke dag op de beurs gaat plaatsvinden. Hiervoor zijn al toezeggingen door bedrijven met AM-ervaring, zoals KMWE, 3D Makerszone, Renishaw, Oceanz en Parts on Demand. Het programma staat de ene dag in het teken van het proces en de andere dag in het teken van de AM-technologie. Op de eerste beursdag (30 augustus) is er een Guided Tour over 3D-techniek (die dag zijn er ook Guided Tours Verspaning, Plaatbewerking en Productieautomatisering).
De totale TechniShow, die vanwege de coronamaatregelen van maart naar eind van de zomer werd verschoven, is dit jaar dus compacter, maar daarom niet minder compleet.
“Je merkt dat exposanten méér dan vroeger gefocust zijn op twee of drie onderdelen uit hun portfolio. Daardoor kiezen ze vaak voor een wat kleinere stand. Dat geeft ruimte aan nieuwkomers. Deze zie je bij alle thema’s terug”, zegt Jennie Elzinga.
Lees ook:
Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.