300 Robots shoppen in nieuw Home Shop Center Albert Heijn (video)

Home Shop Center

Het Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn staat aan de vooravond van een grote verandering in de manier waarop boodschappen worden gedaan. Met het nieuwe HSC in Barendrecht, dat volgende week zijn deuren opent, zal de efficiëntie van online boodschappen doen een nieuwe dimensie bereiken.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, benadrukt het belang van innovatie, groei en duurzaamheid in de supermarktbranche. Het inzetten van geavanceerde technologieën stelt Albert Heijn in staat om efficiënter te werken en daarnaast te groeien in een competitieve markt. Tegelijkertijd pakt het bedrijf hiermee actief de krapte op de arbeidsmarkt aan.

Home Shop Center – synergie tussen mens en machine

In het HSC zetten zij actief robots en geavanceerde productieprocessen in. Hierdoor verzamelen we houdbare producten niet alleen snel, maar ook met grote nauwkeurigheid. Zo’n 300 robots zullen met ongeveer 45.000 bakken door het nieuwe centrum navigeren om de bestellingen te verwerken. Dit innovatieve systeem verlicht het werk voor de medewerkers. Op deze manier kunnen zij hun focus verleggen naar het completeren van bestellingen met verse producten. Door de nauwe samenwerking tussen mens en machine kunnen medewerkers van Albert Heijn meer waarde toevoegen aan het klantproces.

Duurzaamheid als standaard

Het Home Shop Center in Barendrecht is een toonbeeld van duurzaamheid. Het gebouw is volledig gasloos en daarnaast wordt het onderscheiden met het BREEAM-certificaat ‘Very good’. Bovendien wordt dit certificaat toegekend aan gebouwen die uitblinken in het toepassen van duurzame energieoplossingen. Met ruim 5.400 zonnepanelen, energie-efficiënte koeltechnieken, ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatbeheersing zet het HSC de standaard voor toekomstige bouwprojecten. Bovendien stimuleert het centrum de transitie naar elektrisch rijden met maar liefst 63 laadpunten.

Terwijl het HSC in Barendrecht zich klaarmaakt voor de start, wordt er al vooruitgekeken naar de toekomst met de bouw van een volgend Home Shop Center in Zwolle. Deze staat gepland om medio 2024 zijn diensten aan te bieden. Dit toont de ambitie van Albert Heijn om de grenzen van e-commerce in de supermarktbranche te blijven verleggen.

Meer informatie bij Albert Heijn

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden.

Dit artikel delen op je eigen website? Geen probleem, dat mag. Meer informatie.

Avatar foto

Redactie

Dit nieuws is samengesteld door de redactie van IndustrieVandaag.
Lees meer van: Redactie